2011. szeptember 17., szombat

So You Think Európa leggazdagabb versenyében

A héten Aidan O'Brien megerősítette a hírt, miszerint a nyolcszoros Group-1 nyerő következő versenye a Prix de l'Arc de Triomphe futama lesz.


fotó: betting.stanjames.com
Amint azt a tréner elmondta, az ötéves mén kiváló formának örvend. Esélylatolgatást egyenlőre ne várjanak tőlem, de a szakmában mérvadó William Hill fogadóiroda (jelenleg) a következő oddszokkal számol.

Sarafina 9-2 (négy és félszeres pénzt érne a győzelme)
So You Think 6-1 (értsd: hat az egyhez adják, így esetleges győzelme hatszoros pénzt fizetne jelen állás szerint)
Workeforce 6-1
Nathaniel 13-2
Galikova 7-1
Reliable Man 8-1
Meandre 15-1
Hiruno d'Amour 21-1
Snow Fairy 21-1
Vadamar 26-1
Nakayama Festa 34-1
St. Nicholas Abbey 34-1
Treasure Beach 34-1

Azt hiszem minden SYT rajongó nevében mondhatom: valóra vált az álmunk.

4 megjegyzés:

  1. Miért? Miért fontosabb az a rajongóknak hogy itt fusson, ahol 4. lesz, mint hogy inkább történelmet írva megnyerné harmadjára a Cox Plate-et? Ezt nem értem!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem aki igazán szereti ezt a lovat, az annak szurkolt hogy Ausztráliában fusson és írjon történelmet, de lehet hogy én tévedek....

    VálaszTörlés
  3. Azt, hogy hányadik lesz a versenyben én nem tippelném meg. Bármit el tudok képzelni. Ha jobb napot fog ki megeshet, hogy öt-hat hosszal is elszórja a mezőnyt. Ugyanilyen könnyen végezhet akár a vert mezőnyben is.

    Elképzelhető, hogy vannak olyan SYT rajongók, akik nem örülnek ennek a bejelentésnek, de valahol O'Brien-t is meg lehet érteni. A stéher lovai közül StNA ill. F&G a szezon vége felé elfogyni látszik. Ha Arc-ot akarnak nyerni, akkor azt, csak és kizárólag SYT révén tehetik meg.

    Továbbá ott van a karanténszabály. Hiába kérték O'Brien-ék az ausztrálokat nem kivételeztek velük. Így gyakorlatilag a helyi "ítészek" fosztották meg saját közönségüket attól, hogy újból megcsodálhassák a lovat.

    "Szerintem aki igazán szereti ezt a lovat, az annak szurkolt hogy Ausztráliában fusson és írjon történelmet" - evvel nem értek egyet. Nem fogom kifogatni a szavaidat, csak szerintem ezt a mondatot meg lehet fogni a másik végéről is: Miszerint, ha valaki nagyon szereti ezt a lovat, az igenis bízik benne, hogy itt Európában az Arc megnyerésével ír majd történelmet. Mert, abban ugye egyetértünk Brandee, hogy Arc-ot nyerni történelmi tett? Ha én ebben reménykedem, akkor nem vagyok igazi SYT szurker?

    Biztos vagyok benne, hogy 3szoros Cox Plate nyerőnek lenne kimagasló teljesítmény. De abban is biztos, vagyok az ausztrál (vagy még inkább az Új-zélandi) galoppsportnak sokkal nagyobb dicsőség, ha egy ott tenyésztett ló elhódítja Európa leggazdagabb futamának trófeáját.

    ...és akkor a "te kitennéd-e a lovadat verseny előtt egy 20 órás repülőgépútnak?" című Black Caviar faktort még meg sem említettem...

    VálaszTörlés
  4. Nem értek egyet a leírtakkal, de ettől IS szép ez a sportág! Aki egyszer nyer ARC-ot, az aligha dicsőül meg annyira, mint aki 3x COX Plate-et. Arról nem is beszélve, hogy az ARC-ban jövőre is futhatna. A menedzsment döntését nem kérdőjelezem meg. Maximálisan tiszteletben tartom. Én mindösszesen azt írtam: ha én SYT fan lennék, én személy szerint jobban örülnék a triplának mint egy ARC győzelemnek. DE ez egy magánvélemény...

    VálaszTörlés